Självmordet får vänta till imorgon

Har legat ett par timmar och tittat på TV. Klappat katterna och druckit te. Självömkat.


Han då: "Här har du en ansökan. Kan ju vara rätt bra för dig, det blir ju så mycket enklare då med skrivandet. Du skulle ju egentligen kunna kopiera rakt av. Eller ja, skriva om lite bara *höhö*"

Nice

Han nu: "Jag har läst igenom ditt manus och har ett par synpunkter. Kom upp hit"

... springa ...

"Om vi börjar med inledningen. Den tappar fokus. Det kanske inte var så bra att du fick min ansökan tidigare, det verkar nästan som att du har samma upplägg som jag hade i den. Inte bra, den handlade ju egentligen om någonting annat. De här och de här styckena kan du stryka. Ta med några av de här referenserna [76st] också, de är bra."

... ok ...

"Resultaten ser underliga ut också. Du har ju inte korrigerat för det här och det här"
"... men du sa ju att jag inte skulle göra det?"
"Sa jag? Men... jo, men det var för de här värdena, de andra måste du såklart korrigera."

Varför snälla sa du inte det när jag frågade för två månader sedan?

"Det innebär ju också att en hel del av de slutsatser du dragit blir fel, så du får ju skriva om en del [hela] diskussionen, och en hel del i resultatet"

...

... men jag redovisar ju och flyttar nästa fredag,
det har du vetat om i flera månader...

"Jag ska resa bort lite [igen], men jag hinner titta på dina nya figurer lite snabbt innan du redovisar. Ok? Bra, hej"

Du har varit borta hela sommaren

Robban
17:53:17, 2007-08-22

GLHF som man säger... Snart är du välkommen på första Helsingborgsölen!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0