Enigma, Spiderman III och lite till

Tittade nyss på Enigma. Riktigt bra faktiskt, en sån där old school känsla över den. En film från 2001 som lika väl kunde spelats in 1975 - I like. Den passerade nakenhetstestet också, det är alltid bra. Kärleksdrama varvades med kodknäckande, underrättelsetjänster och krig. En annan sida från andra världskriget. Baserad på verkligheten också - skulle inte de knäckt Enigma-maskinens Shark skulle vi kanske snacka tyska i Sverige. 8/10p från mig!

Spiderman 3 igår också, inte fullt lika bra. Det var... fyra ärkeskurkar i samma film, även om det kanske ändrade sig lite av och till. Här kommer SPIDERMAN, sen SANDMAN och nu VENOM! Visst ja, MINIGOBLIN! Det blev lite tradigt. Fina effekter såklart, så man måste lätt se den, även om klyshorna faller tätt även under actionscener. 6/10 kanske. Fetcred till en av de snyggaste filmpostrarna i mannaminne hur som helst (klicka för fullsize)

Spidey 3 Enigma


Jobbade ett par timmar idag också. Segt som aldrig annars. Fick briljera med min elkunskap idag ändå, två gånger. Det enda som hände ungefär. En lite lätt arg kund jag manövrerade med också. Pratade vidare bara för att det inte fanns något annat att göra, skulle nog klippt tidigare annars. En spänning jag desperat klamrade mig fast om man så vill.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0