Jag hatar Firefox

Nu kommer ett till svårt inlägg... jag hatar Firefox. Tankade Opera 9.5beta nyss, testade direkt med blogg.se som jag hade problem med 9.1. Allt fungerar strålande. Och typ tre gåbger snabbare. Inga tillägg behövs, ingenting. Allt bara fungerar. Bokmärkena installerades automatiskt, mouse gestures och RSS också. Visste inte riktigt om jag skulle orka byta till Opera igen, men det innebär ju inget orka, bara göra. I väntan på Firefox 3 kör jag Opera. Men när FF3 kommer är säkert Opera 10 ute. Klarar din webläsare Acid web standards test? Så jäkla mycket småskit som stör i Firefox, jäkla mög.  Opera är dessutom sjukt mycket snyggare, även om det är av underordnad betydelse. Cleant, fritt, allt är där man vill ha det. Ungefär som Sony Ericsson. Alla andra mobiltillverkare gör bra mobiltelefoner, men inte med samma... tja, vad kallar man det? Känsla?

 

I listan över What's New för Firefox 3 som kommer om några månader finns det ingenting (ingenting) som Opera inte redan har. Är inte det lite underligt? Opera har kört med det ett par år och nu gör Mozilla samma saker. Gah! Jag hade hoppats på riktiga jäkla förbättringar, då skulle jag klart stannat kvar, men såg att det bara var skit som lagts till. Ett skämt! Det är ett lika stort skämt att folk inte ens kan testa Opera innan de säger att FF är bäst. U-F-B! 

 

Ska kolla de nästa timmarna om jag blivit deOperafierad (nytt ord), annars överger jag Firefox.

För gott?

 

 


Olle
13:07:26, 2007-12-22
http://noposo.blogg.se

Jag har testat i stort sett alla webbläsare som finns och jag håller med om att opera är bra, men när jag ser ett sånt här inlägg måste jag reagera. Firefox är världens bästa program alla kategorier, så det så. Bara tillägg som cooliris previews och noscript gör det helt absurt att inte gilla det.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0