Jävla fan

Jävla fanskaps Helsingborg. Är så trött på att bo i den här lägenheten. Är det inte lövblåsarna som blåser löv i två timmar utanför är det sopbilen som pressar sopor i säkert fyrtio minuter. Idag var det någon som slog på något/någon i säkert en timme. Fyra-fem slag, sen tyst, ett par till, tyst, och så fortsatte det. Förstår inte varför det ska låta så överallt! Visst, den nya lägenheten ligger mer centralt än den här, men jag har bott centralt förr utan några sådana här "problem".

Hagaborg (där jag bor) upplevs för övrigt som det mest osäkra området i Helsingborg. Faktum är, enligt polisen, att det är av de otryggaste områden i hela Sverige. Inte till antalet brott sett tydligen, men hur folk upplever det. Det är inte många minuters promenad (tre kanske) innan jag garanterat ser ett par höga knarkare, eller mer ofta ett par knarkare som håller på att skjuta upp. Utanför porten stod det en kille för ett tag sedan och pissade i rabatten, vinglade till och hälsade "Tjena grabben, ingenting händer här inte!". I källaruppgången satt ännu en man och höll på med sitt.

Och här bor jag.

Undrar hur det kommer att kännas när man flyttar till ett "normal" område igen? När jag går ut här ser jag mig över axeln hela tiden, tittar snett på de jag möter och planerar flyktvägar hela tiden. Möter jag någon på kvällen byter jag sida av vägen.

mamma
15:20:05, 2007-12-18

Efter din beskrivning känns det onekligen skönt att du ska flytta!

Åsa
16:03:19, 2007-12-18

Herregud va skönt att ni ska flytta till ett säkrare ställe! :-) Måtte tiden gå fort så ni snart är här! Kram till er!

Robban
22:35:15, 2007-12-18
http://ostbage.blogg.se

Chicken... Livet i ghettot är för dom hårda! Yo! Satan är den hårdaste av dom hårda och därför bör du väl inte ha något problem? :) Dessutom heter det Högaborg... Det är safe fram till hydromacken och backen ner till mig. En gata åt sidan så är det total död...

Emelie
12:14:29, 2007-12-20
http://emeliestankar.blogg.se

usch vad läskigt! tur att Norrköping är en sånn bra stad :). iofs så saknas den kanske bästa norrköpingsbon men ändå. det är en jävligt bra stad :). och jag försöker fortfarande se på flygfotot vart det är ni ska flytta, (det går alltså inte så bra). och du! i Norrköping förstår du vad som säger, även det inte låter så vackert alla gånger. men det är ju ändå inte som skånskan!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0