Jul

Det är fan jul snart. Skumt. Typ tio dagar. Ännu mer skumt. Mammas julklapp är klar (det du!), men sedan är det liksom inte så mycket mer. Tänkte kolla lite imorrn (tror ni att jag är ensam om det?), får säkert lite idéer, eller kan kanske i alla fall hitta det jag har i huvudet. Julklappar är jätteroligt att handla när man har koll på vad som ska inhandlas, men jäkligt stressande när man inte hittar eller kommer på något.

Det blir en kort visit till Öret i jul också. Tåg bokat och klart, för hutlösa 500kr. Ännu mer hutlöst är hemresan - 800kr! Mamma ska betala säger hon, men jag trivs inte med det alls. Till öret på söndag kväll, framme vid elva, och sen tillbaka på onsdagen. Robban ska åka igenom Karlstad på tisdag också, vilket såklart blir billigare, men då blir det bara en och en halv dag i öret. Vad jobbigt allt är. "Billigt" och kort eller dyrt och mindre kort. Väljer jag det dyra alternativet kan jag dessuto festa på juldagen, men är det värt ~700kr? :| Vettefan, kan ju åka till öret varje helg efter första februari... stannar jag kan jag ju vara med mamma och bror på annandagen, det är ju bra, men då är E ensam en dag till. Hon säger ju att det är jättelugnt, menmenmen.

Hatar folk som är veliga, men är själv likadan ibland. Intalar mig att min velighet är befogad, andras inte.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0