Vinterkräksjuk? #1

Jag tror inte det är vinterkräksjukan, men kanske? Börjar inte det alltid med magsmärtor, kräkning och diarré? Hade typ yrsel på jobbet i morse, gjorde lite ont i magen, började kallsvettas och blev allmänt andfådd. Trodde det berodde på de senaste nätternas brist på sömn och jobbade klart det korta passet till 10.00. Åkte till besiktningen och kände mig rätt frisk, inga problem alls. Hemma vid datorn gick det en timma och sen kände jag febern komma rätt snabbt. Inte hungrig alls, även fast det då var 6h sedan jag åt. Drack proteindryck, satte på en film och lade mig i sängen. Blev sämre och sämre, men bara febermässigt. Tagit Ibumetin nu, så inga problem alls att vara vaken. Har ju liksom inte ont någon annanstans. Lite huvudvärk bara, men inget allvarligt. Det talar väl som tur är emot att det är vinterkräksjukan då man väl får ont som attan i magen först, det hade ju jag bara lite i morse. Underligt bara hur febern kunde komma så fort. Matförgiftning (igen) har jag tänkt på, men Emma har ätit samma saker som mig de senaste dagarna. Åt fryst kycklingkorv till lunch igår i och för sig, men det kan väl knappast vara någonting.

Emma gick och köpte glass, så det har jag ätit, men är inte sugen på någonting annat. Glass och nyponsoppa. Dricker även mycket vatten, så det är lugnt mamma :)

Oj, långt inlägg om egentligen ingenting. Tagit ledigt imorrn hur som helst, har ju ingen aning om hur det här kommer att arta sig.

matilda
20:30:32, 2007-11-22
http://matildakarlberg.blogg.se

jobbigt, krya på dig:)

Mikaela

uschda :(

Robban
21:56:37, 2007-11-22
http://ostbage.blogg.se

Jag kommenterar fan alltid, nästan! Jag är snart också sjuk. Då kan vi tycka synd om varann... Men bra uppdateringsfrekvens på dig nu.

mamma
22:04:41, 2007-11-22

Brukar alltid säga till dig att komma hem....nu säger jag bara STANNA DÄR DU ÄR!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0