Ny film

Förkyld som jag är tittade jag på en film igår på dagen. Eller närmare bestämt, jag började titta på den i söndags, men ögonen orkade inte med efter lördagens festande, 45 mil bakom ratten och två red bull som just lämnat kroppen. Igår tittade jag alltså klart på The Fountain. Underlig film to say the least, men rätt bra ändå. Handlar om en desperat forskare som försöker hitta botemedel till sin frus hjärntumör innan hon går bort. Tre historier visas upp, varav en utspelar sig i det verkliga livet och två är rent filosofiska. Eller en är filosofisk i alla fall. Tror jag. Kanske två. Allt vävs ihop till någon existensiell drama om livet och, framför allt, döden. Cred till Hugh Jackman för den bästa insatsen sedan Leonardo DiCaprio i What's eating Gilbert Grape (jo, den heter faktiskt så).

Potential att vara en klar tiopoängare, men faller på att vara för tydlig, så slutbetyget blir 7/10, varav den sista poängen går till slutet.

Tanka om ni vill: torrentlänk



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0