Väpnat rån!

Japp, väpnat rån på Väla där jag jobbar! Hua! När jag var där! Låter jättehäftigt och coolt kanske, men inte alls så kul när man själv är där, exakt efter stängningsdags. Var nere på lagret och bökade rätt högljutt*, så jag hörde inte själva smällen. Den första alltså. Eller njo, när de ropade upp mig till butiken kom jag att tänka på att det bullrat till alldeles innan. Och så small det igen, nu troligtvis av något vapen. Det underliga var att det small bara någon halvminut efter själv explosionen, så snabbt kan väl inte polisen varit där? Rånarna kanske "bara" sköt varnings- eller skrämselskott, men ändå. Eller också var det någonting annat som small, vet inte riktigt. Sen ett automatiskt utrymningsmeddelande, men vi var ju helt ensamma kvar, inga kunder alltså, så vi låste allt, kontrollerade att det var klart på baksidan och gick raskt till bilarna.

Även om Forex-butiken ligger i mitten av Väla och vi i utkanten kändes det läskigt som fan ändå. De hade ju med största sannolikhet sprängt ingången på baksidan (gick inte dit och kollade...), och dit ser man nästan från vår utgång. Visst, skottlossning har man varit "utsatt" för förr (lumpen), men nu var det riktiga bad guys, stressade och med vapen de tydligen planerade att använda, alldeles bredvid oss. Mig. Det låter spännande, men det var sjukt jobbigt att vara där när man verkligen tänkte på elaka killar med farliga vapen. Det går ju liksom inte att skydda sig :| Det sas/skrevs dessutom att rånarna var kvar när vi var tvungna att gå ut, men det verkar ha ändrats till att de åkte direkt efter skottlossningen.

Men! Jag mår alltså helt jättebra och det var väl egentligen ingen direkt fara!

Läs mer på Expressen eller Helsingborgs dagblad, även bilder från HD.

* = fult ord


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0