Fick jobb!

Woho! Var på intervju på Telia idag "Det här känns ju helt rätt, ska bli jättespännande på måndag" sa han med skorrande skånska. Så visst, måndag är den första arbetsdagen. Bara timanställning, men alltid något. Första veckan går jag heltid med handledare, kanske även andra veckan, sen blir det väl mer helg och någon vardag då och då. Riktigt skönt med 100% någon vecka nu iaf så att jag lugnt kan leta vidare efter heltidsjobb. Nästan skönt att det inte är mer än timanställning - ingen uppsägningstid innebär ju större frihet och större möjlighet till "bättre jobb". Söker lite överallt. Hoppas på en heltidsanställning i Klippan (ja, där det är mord varje vecka) på ett litet familjeföretag. Får se, skickade ansökan igår. Jobb inom mitt utbildningsområde känns rätt fjärran, även om det vore optimalt. Vet ju liksom inte riktigt var man ska vända sig :|

Av någon underlig anledning är jag nervös som satan. Ont i magen och allmänt nej, men det blir väl bättre efter första dagen hoppas jag... det brukar ju vara så när det händer någonting helt nytt.

/

Robban
15:54:49, 2007-09-14
http://ostbage.blogg.se

Ha! Sicken stackare utan tung arbetslivserfarenhet som mig :) Nä, men grattis! Kan bli en del luncher i framtiden då! :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0