Kamrem

Lilla Pärlan har stått stilla i flera dagar nu... :( Han lider av en söndrig kamrem, någonting jag ska försöka mig på att laga i morgon. Blåsa på såret så att säga.

Det mest spännande är att jag aldrig mekat med någon bil, w h a t s o e v e r . Har läst på lite, men nästan allt som finns handlar om 240 eller 740, så det får bli lite improvisation. Det enda viktiga har jag förstått det som är att hjulen står i rätt läge, både vid av- och påmontering. Får se hur rätt jag har imorrn. Demontering på morgonen (ska försöka ta mig upp vid 08, arbetsintervju på Väla kl.13 (buss.. :| ), besök på Mekonomen för att inhandla ny rem och kanske spännhjul, hem och montera igen. Hålla tummarna när jag vrider på nyckeln. OM jag vrider på nyckeln. Det kanske faller platt av en skruv jag inte kommer åt imorrn, men man måste ju försöka. Det nästan största problemet som jag ser det är att motorhuven öppnas framåt, vilket gör att jag inte kommer åt. Måste luta mig över hela motorn för att ens komma i närheten med mina långa armar. På något jävla sätt måste det väl gå.

Man får väl försöka. Lyckas jag förtjänar jag världens största cred.

H o p p a s

Robban
23:31:12, 2007-09-24
http://ostbage.blogg.se

Jag hoppas att du själv märkte att du skrev "söndrig." För det är nåt jävla skånskt påfund till ord som inte finns...

Otto
11:33:10, 2007-09-25
http://ottoman.blogg.se

Haha, jo, medvetet!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0