Jawn

Jag jäspar på Conan-vis. Är trott, har ätit sjukt mycket godis, mår illa och är irriterad över det dåliga slutet på filmen som annars var rätt bra (Edison med Freeman, Spacey, Timberlake(!) mfl). Innan de sista femton minutrarna förtjänade den 6/10, men sen blev det bara... mer Conan-jawn.

 

Ledig imorrn, tänkte om jag kanske skulle kolla på bil. Den där Audin jag pratade om för någon vecka sedan, borde vara rätt bra prutläge på den nu när den legat ute ett tag. En titt skadar ju aldrig hur som helst, frågan är om man orkar. Trodde aldrig att jag skulle känna mig så här handikappad utan bil, men det är många smågrejer som blir stora händelser. Skulle tex vilja ta mig ut i skogen och gå ett par timmar, men innan man kommit dit med tjugotre olika bussar har ju halva dagen gått. Och sen ska man hem någon gång som man måste titta upp innan man ger sig ut. Halva grejen med att åka ut sådär är ju att slippa just tankar, planering och tid.

 

Men sen ska de införa boendeparkering precis där jag bor. Vad det är? Ingen aning, men det blir dyrt. Ett par hundra i månaden för att får ha bilen i området. "Det minskar antalet bilar" heter det, men det lär väl vara en pedagogik som inte riktigt fungerar. "Det minskar antalet billigare bilar i området" borde det heta, med tillägg "... som numera återfinns utanför gränsen för boendeparkeringen". Det är väl de tiotal personer som funderar på att köpa bil som kanske tänker till en extra gång, annars parkerar man den bara "lite längre bort" eller betalar avgiften till kommunen.

 

Jag tror knappast att det är många människor som väljer att sälja sin bil... Många kommer väl tvingas betala för att kunna ta sig till jobbet, vilket ger fina pengar i kassan hos kommunen som kan lägga det på att bygga bekvämligheter för hemlösa. Eller nej, visst ja, det hoppade de också över. Har man semester så har man. "Skit ner er hemlösa suckers (bokstavligt talat), ni förstår inte hur värdefull en semester är! Vi får samla ihop erfarenheterna till nästa år." - Lars Söderström, Tekniska kontoret

 

Jävla stad



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0