Zzzz

Nu är det natt för min del. Jobb som vanligt imorrn, men slutar "redan" efter fem. Skönt att ha en kväll utan att vara helt död. De två sista timmarna sätter sina spår... 

 

Q: "Är det rea i hela butiken?"

A: "Ja, det är det ju alltid i alla andra butiker när det är rea. Gå till Åhlens, Lindex eller Maxi så är det sänkt pris på alla varor i alla butiker så fort det annonseras om rea. Röd prislapp gäller inte. Vi och alla andra butiker i hela världen använder röd prislapp på vissa varor, som förresten alltid bara av en händelse är samlade på en plats, bara för att det är fint med färg. Och då alltid rött. Förresten, hämta en yxa på hylla C23 och avliva mig på plats"

 

Q: "Ursäkta, jobbar du här?"

A: "Nej, jag tycker bara om att gå omkring i affärer med en palltruck full med kartonger, med en ful skjorta och ännu fulare slips. Jag älskar dessutom att ha på mig namnskylt så att alla i hela stan ser vem det är av alla personer som går omkring med palltruck som kommer just här."



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0