Hemma igen

Hemma igen efter en mycket hektisk julhelg. Jobbade till 20.15 i tisdags, åkte till Hjo (ca 25mil) på onsdag, sov över till torsdag, åkte till Skövde, handlade TV(!) och åkte vidare till Karskoga och morföräldrarna. Hem sent på kvällen och hann vara ett par minuter med pappa innan jag slockande. Upp idag och fika med bror, samt åka hem till sällskapssugna katter och pusta ut över en enkel middag. Har mest av allt dåligt samvete för vännerna som jag inte hann med... vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Borde ringt runt på eftermiddagen, men så blev det inte och nu vet man inte in eller ut. Tänkte hur som helst åka hem nästa vecka igen och fira nyår med så många som möjligt  - vilket är en liten tröst.

 

I julklapp blev det whiskey-glas på oval fot (faktiskt), en vinkanna (nej, inte alkoholist), pengar (inte bara till alkohol), sugrör (inte till drinkar), godis (ej med likör), tangentbord med droppskydd (praktiskt när man dricker te eller kaffe) och så en TV. Det sista får betraktas som en julklapp från mig själv till mig själv, även om julklappspengarna såklart i efterhand vägde upp. 

 

Ang. TVn - vilket jävla flax jag hade! Ni minns väl att jag redan för en knapp vecka sedan pratade om Samsung A656 40"? Den kostade 10700kr på NetOnNet, vilket var galet billigt mot konkurrenterna (inne på dyra Expert tog de tex 13 eller 14000kr för den). Den fick det bli bestämde jag och ställde in ett besök i Örebro. Ändra fram tills jag såg att Elgiganten och OnOff sänkte samma TV till 8990kr på torsdagens mellanrea (därav turen till Skövde). Jag var vid OnOff vid 10.30 och fick tag på ett av de sista fyra exemplaren. Klockan 10 hade de fått in femton stycken :)

 

Nu står den här på TV-bänken och glänser vackert. T.o.m. kabeltv ser helt ok ut. Fick ut 1080i ur datorns komponentutgång också, även om jag fick byta plats på Pr och Pb för att få färgen rätt av någon jäkla anledning. Kanske blir det HDMI/DVI också, men känns inte direkt nödvändigt just nu.

 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0