Imorgon då?

Vad händer imorgon då? Tja, inte mycket. Eller jo, det ska ju det, men vet inte riktigt vad än. Har sökt lite jobb på distans idag (alltså via datorn), men jobben kommer ju när man knallar ut och lämnar in CV för hand. Det märkte jag förra gången i alla fall... av tio inskickade via mail var det en som ringde, av typ sju lämnade för hand var det fyra som ringde, jag gick på tre och fick allihop. Självsäkerheten ökade en del, men ett problem kvarstår: var ska jag gå? Siba/Elgiganten/Expert? Tja, jo, men tja. Ica, Konsum? Tja, jo, men nja. Klädaffär? Nej, jag hatar tyg. Har skrivit in mig på vikariebanken också, någon slags vikarieförmedling, men tror inte på det. Men vadå, kan man gå ut till typ... rektorn och bara knacka på? Vem är det som styr, är inte det centralt?

 

Behandlingshem vore ju en annan möjlighet, liksom typ väktare. Obekväma arbetstider spelar ju ingen roll, så det kanske skulle passa mig. Kunde ju isf kombinera det med någonting annat. Men... nja. Nej. Kanske.

 

Äh, det blir väl säljare hur som helst, så varför bekymra sig så? Åker ut imorrn då.

 

Kanske. 

 


Sarah
01:35:55, 2008-02-13
http://sahris.blogg.se

öh? vad menar du med det?

Anonym
02:33:23, 2008-02-13
http://bartholomeus.blogg.se

Konst. Och sen kan jag nog sälja den för dubbelt så mycket som jag köpte den för och kanske tio gånger så mycket om 20 år. Men mest som konst :)

Tintin
08:13:50, 2008-02-14
http://letusbuyhappiness.blogg.se

Hah, Werner har just förgyllt min morgon.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0