Internet krymper

Internet har blivit sjukt litet. Smått. Vad gör man här liksom? Kollar bloggen, något forum, söker efter någon filmrelease, kollar ny hårdvara, men sen då? Är man effektiv är ju föregående klart på fem minuter. Och sen börjar det om. Ibland kanske man slötittar lite på Youtube, och då flyger tiden iväg, men typ nu orkar/vill man ju inte det.

 

Och sen sitter man framför datorn och tittar. Öppnar MSN och tittar på namn. Läser de personliga meddelanden folk skrivit in; ohojaja, Sofie har filmkväll med tjejerna, Robban lagar mat. Intressant. Det brukar sluta med att jag slänger upp Photoshop och leker lite, men utan inspiration och planering blir det aldrig (aldrig) någonting med det.

 

Just nu blev jag helt upprymd, som man ju blir när man kommer på att man missat att kolla en sak. Bilauktioner och Blocket, här kommer jag!

 

Wiiie!

 

wiieeoo...


Victoria

Hoppas du får en trevlig dag! :)

Markus
21:29:15, 2008-02-16
http://supermumin.net/

Jag har samma problem. Sätter igång Firefox (!) och firar upp helgon (om inte jag redan är inloggad sedan dagen innan, inte ovanligt), bilddagboken och facebook. Klarar av den sociala biten. Kollar nån tracker. Kollar forumet för polare osv. Klar på ~10-15 minuter beroende på hur mycket aktivitet det har varit. Kollar statsen för hemsidan osv. Kollar mailen och kollar om bloggen spammarkerat något felaktigt. Firar upp feeddemon och snabbläser lite rss-feeds. Sen är jag trött på det, firar upp age of empires, lirar lite, tröttnar, firar upp illustrator, doodlar med pen tool, sen gör jag om allting.

Måste hitta något konstruktivt att göra.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0