Jag lever!

Nu är jag uppe igen! 8Mbit som går helt utmärkt, uppmätte nästan 10Mbit på det första testet :) Grymt skönt med en fungerande lina igen.

Allt är helt utmärkt här i Norrköping. Sitter just nu i ett  överdimensionerat vardagsrum med stor öppning mot en mindre matsal. Köket är avlångt och smalt och kommer endast att möbleras med ett klaffbord (målat svart idag) och några hyllor. Och så har vi äntligen ett sovrum. Helt kvadratiskt med blågrå fondvägg. Två år gammal parkett i hela lägenheten, nyrenoverat kök och helkaklat badrum med badkar. Säkert 3.2-3.5m i takhöjd och betong i nästan alla väggar. Helt underbart med andra ord.

Inför förra flytten sålde vi allt. Och då menar jag verkligen allt. Soffa, soffbord, matbord, mattor, hyllor, bestick, speglar, diskställ, glas, allt. Det enda som följde med var en säng och ett datorbord för 175kr från IKEA, så det blev lite panik de första dagarna i den nya staden. En rätt angenäm, men dyr panik. Utan bestick fick vi mat hos E:s bror de två första dagarna, men sen blev det en tur till IKEA i Linköping.

"Endast" 1100kr landade det på då, men jag betalade bara hundra, resten bistod mammas julklapp med, tack! :) Samma dag fick vi syn på en soffa för 9000kr. Vi hade tänkt oss en begagnad för lite mindre pengar, men blev kära i den här på en gång. Vi tittade runt på andra affärer i samma prisklass och hittade ett par aspiranter, men den här vann. Sagt och gjort tog vi oss iväg här om kvällen. Hyrde ett stort släp på macken, försökte koppla på men stödhjulet var sönder. Irriterad stegade jag in på macken igen och fick snabbt en lastbil till samma pris. Åkte milen till IKEA (igen) och steg in i affären. Nu kostade den knappt 6000kr. Hoppsan. Den tar vi sa jag och vi åkte hem med större leenden än de vi kom dit med. Bild på åbäket kommer imorrn eller nåt. Tresits plus divan hur som helst. Divan eller schäslong, vad man nu än vill. Någon skillnad är det väl. Själv föredrar jag divan, schäslong är så sjukt fult. 

På fredag är det första dagen på "nya" jobbet, men det blir till att ge sig ut och leta mer. Varannan helg överlever man ju inte direkt på... vet inte vad än bara, men det ger sig nog. Börjar på måndag. Typ.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0