Projekt

Har haft ett projekt i huvudet ett tag, man kanske skulle sätta den till verket någon gång. Läget ligger såhär: jag har alltid hatat allt vad kameror heter. Inte själva namnen då, men hypen kring dem och de demoniska foton den producerar. Det går fan inte en fest utan att en jävla massa satans kort kommer upp och alla ska minnas hur det var då, då och då. Jag har alltid varit av åsikten att jag skiter i det och att jag minns det jag vill minnas. Minnena är på det här sättet även mina, inte som det verkligen var.

 

Missupfatta mig inte nu, och tro för allt i världen inte att det är ok att slänga upp fotoalbumet (eller ännu värre, Foton-mappen på datorn) nästa fest, men avskyn börjar mattas lite.

 

Hur som helst har jag noll koll på vilka år och datum jag gjorde vad. Folk med gigantiska fotoalbum verkar ha någon sorts kronologi på sina liv eftersom de prydligt skriver upp alla datum allt kul sker. Jag har inga gigantiska fotoalbum, inte ens några små, så jag saknar en tidslinje. Alla som känner mig vet att jag sällan håller ordning på veckodagarna, att berätta vad jag gjorde för sju år sedan blir därför något... ansträngt. Jag måste fråga Emma (guru vad gäller datum) när jag gick ut grundskolan, vad jag gjorde för tre år sedan och så vidare. Det är ohållbart, det har jag insett ett par år nu men aldrig orkat gjort någonting åt det. 

 

 

Mitt projekt går ut på att skriva upp allt(?) viktigt som hänt i mitt liv tillsammans med datum. Från födelse till nutid. När pussade jag fröken Ann på kinden sista gången? När skakade jag min sista hand med Backnert? Vilket datum flyttade jag till Karlstad? Helsingborg? Norrköping? 

 

Det här mina vänner innebär en del jobb från er sida, speciellt från dig Sofie. Hela projektet hänger på dig. Mamma kommer nog att få leta bland sina almanackor mer än en gång och SÄPO söka genom sina arkiv. Jag ringer er alla när jag stöter på problem. 

 

När klockan börjar närma sig midnatt är det dags för första samtalet... Fröken ur, här kommer jag. 


Robban
23:53:56, 2008-02-16
http://ostbage.blogg.se

Jag är ju bäst på allt! Att var ödmjuk t.ex. Fråga mig om du behöver nåt. Jag är vass...

Elise
23:54:28, 2008-03-05
http://fade2black.blogg.se

Oh. Backnert. Det var länge sen. Och Svenska-Staffan också. Vilket gäng de var ändå.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0