Konstiga kunder

Sitter fortfarande och småskrattar lite åt minnet med Rävsågen och kom att tänka på en gubbe och gumma (~70år) som var inne för någon månad sedan med en kökstimer. Ni vet en sån där med två knappar, en för star/stop och en för återställning, samt utrustad en stor digital display för tidräkningen. Ingenting underligt alls. De var inte otrevliga eller någonting, men de kom in efter att ha "försökt få igång den här på alla möjliga sätt". De förklarade också att "skärmen här ändrar inte utseende när vi trycker på knapparna". Jag frågade vänligt om de satt i nya batterier och i så fall var säkra på att de satt rätt, och det hade de minsann gjort. "Jaha" sa jag "har ni den med er?", och jag fick den i min hand. Tittade på en en sekund och funderade på hur jag skulle lägga fram det. "Jo, ni ser här... här sitter en skyddsplast med tryck på. Vi testar att ta bort den så får vi se. Sådär, nu fungerar den ju!" "Det var som fan" svarade han och hon nästan dog av skratt.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0