Shopping

Spenderade dagen på köpcentrat. Handlade lite påsar och skit inför flytten, hittade såklart även smörknivar på Clas. Antingen är de gjorda av trä och då blir de äckliga efter två veckor, eller också av blank plast och då går de inte använda, men nu hittade jag favoriten - matt plast. Vi har överlevt på endast två smörknivar några år, men nu slog vi alltså till och dubblade upplaget för tolv kronor. Stort. 

 

Italiensk sallad på restaurangtorget, mozarella och parmaskinka included. Och expediten blir alltid lika förvånad blir expediten när jag säger "Inte så mycket vinägrett" varefter de alltid svarar "Va? Vill du inte ha mycket sås?". Ibland får jag lust att bara svara "Nej, jag vill inte se ut som du", men faktum är att jag inte tycker om det. Det ska smaka av maten, inte av någon smet som läggs på. 

 

Koma, snart börjar du betala jämt och då går det bara utför. Vart är världen på väg? Jag bara HOPPAS att du inte har kvitton i samma säck... 

 

:)



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0