Undrar hur

Undrar hur folk ser på en? Jag menar, när man ser någon för första gången placerar man ju alltid denne i ett fack, undrar vilket fack jag hamnar i? Den snygga, den fula, den roliga eller kanske den tråkiga? Intressant-kategorin eller inte? När man träffar nytt folk ser man ju oftast direkt om de är sköna eller bara nejnejnej. Visst, ibland har man fel, men oftast får man inte reda på det. 90% av folket placeras väl nästan alltid i inte-intressant-kategorin, så de har man ju sällan någon chans att byta fack på. Och så har vi de där 10% som man kanske börjar prata med, börjar bli intresserad av. Av dem är ju såklart en del ointressanta och man är kvar med några procent. Om vi sedan utvidgar det till att hitta livspartner sjunker ju intressant-kategorin rätt rejält, till någon tiondels procent antar jag. Det är just därför dokussåpaförhållanden håller, det är ju liksom för lite folk. Det skulle väl krävas tiotusentals människor innan facken passar ihop. Undrar som sagt vilket fack jag hamnar i? 

 

Ottoman explains life

 


Åsa
14:48:27, 2008-01-24

Förmodligen i det facket som innehåller Den intressanta, roliga, omtänksamma personen... :-)

Otto
15:51:15, 2008-01-24
http://ottoman.blogg.se

Åhåja, tack tack :) Om du inte hade barn med min sambos bror skulle jag nog lägga in en stöt :)

Åsa
18:03:05, 2008-01-24

Ja du den stöten hade tagit rätt! :-D Men som sagt så är jag ju faktiskt riktigt lyckligt gift, med en unge redan och en på väg :-) Och så tror/vet jag att du ju har världens goaste E...


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0