Dagen som gått och dagen som kommer

Yaaaawn. Gick upp hiskligt sent för att vara mig (11.00), plockade undan lite skräp, gick ner till tvätten för att tvätta... typiskt, ingen tvättid förrän imorrn då jag jobbar. Men det var fyrtiofem minuter kvar till den någon kommer... in med tvätt på snabb-program, 15min(!) senare är det färdigt (kan det öht bli rent då?). Äter en bit och tar fram dammsugaren. Dammsuger av och slänger sopor. Fixar en kanna kaffe och dammtorkar, vattnar blommorna och skrubbar toan. Nu är jag jättevarm och sitter här och pustar. En timma tog allting, allt från uppvaknande, klappande av katter, städning, tvättning, frukost och allt. Woooa, skönt. Disk kvar bara... men det tar jag när lunchen lagas.

 

Nu då? Skrev ju för någon dag sedan att jag banne mig skulle bada, men... nu är det ju molnigt :| Kanske tar mig iväg ändå. Skulle kunna gå ut i skogen ett par timmar, men kameran följde med E till Stockholm, så även en del av nöjet. Skulle vilja köpa ett 55-200 objektiv till kameran också, men känner att jag kanske skulle lära mig fota först... då krävs det nog även stativ och mer kunskap :|

 

Jaja, vi får se. Nu ska jag... tja, bara vara. Hua vad skönt!

 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0