Imorrn flyttar jag

Japp, det är sant. Inte många som vet om än, men imorrn flyttar jag igen.

 

En våning upp.

 

I en vecka.

 

Minus två dagar.

 

Den förra hyresgästen hade ett par galna hundar med galna klor som sprang omkring här inne på det nylagda parkettgolvet. Hyresvärden besiktade inför flytt och nästan dog. Efter en tvist dem emellan är den förra hyresgästen dömd att betala slipning av golvet. Under denna vecka får vi vackert flytta ut. Nu har som tur är hyresvärden kunnat ordna ett boende i samma trappuppgång, bara en våning upp, i fem dagars mellan två andra hyresgästers ut- och inflytt. Så det blir till att bära lite möbler igen. En del får plats i köket (som har plastmatta), men soffa, säng, matbord och lite småartiklar måste upp. Suck.

 

Hur som helst betalar vi ingen hyra för veckan vi inte bor i lägenheten, sen skulle det "bli någonting mer, som plåster på såren så att säga" (direkt citat av hyresvärd). Han ringde förresten idag och vi bestämde lite mer precis tid för incheckning då jag förde på tal frågan om el i lägenheten ovanför.

"Eh, jo, men det har min kompanjon fixat tror jag så att räkningen kommer till oss. Det ska ju inte ni betala".

"Ok, bra" svarade jag.

"Så el ska finnas"

"Jo, men el finns ju alltid, det blir ju bara jäkligt dyrt för den som ska betala om det inte finns avtal"

"Eeeeeh, jo, jaha. Jo, men det har min partner fixat"

 

Rätt uppenbart att de inte tänkt på el-frågan. Inte för att jag bryr mig speciellt eftersom det är de som betalar, men de är sjuuukt snåla så det var extremt kul att höra hans pressade "Eeeeeh, jo, jaha" :D

 

... kom att tänka på att vi fan inte ska betala elen här i lägenheten när de slipar golvet med maskiner på 3000W i flera timmar per dag. Vill de vara snåla vill jag också vara det.

 

Vi får se hur det blir med internet under tiden. Tänkte sätta upp en trådlös router imorrn innan avflytt, måste bara skaffa trådlöst nätverkskort också... och så har jag aldrig satt upp router förut, så kanske går det inte ens så bra... :| Vi får se när vi ses igen! Puss så länge



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0