Firefox 3

Japps, installerat och testat rätt grundligt. En hel del som blivit bättre! Eller vad säger jag? Det är nästan ingen skillnad alls. Vad är det de gjort egentligen? Visst, antialiasing är klart bättre, men annars? Scrollningen är lika sjuk som förut och sidorna laddas segt :| Något snabbare är den ändå, men så kom ju Opera ut med 9.5 final för ett par veckor sedan vilket gör en jämförelse nästan löjlig.

Hur som helst hittade jag två jäkligt nifty addons: SmoothWheel och Piclens. SmoothWheel ändrar scrollningen i Firefox (som såklart är standard i Opera) och Piclens startar ett eget program för att titta på bild och video - JÄKLIGT coolt. De håller på att utveckla till Opera också, men det är bland det coolaste jag sett i picview-väg (nytt ord). Ett måste!





Thanks for trying, but no thanks. Eller visst, som andrabrowser är den fantastisk, men jag håller mig till Opera.


"Get a life, change browser"

ullrika
15:09:59, 2008-06-21
http://akirllu.blogg.se/

vet ju att du är opera-kille. men. är det verkligen såå stor skillnad?! (sitter fortfarande med "gamla" eldräven)

Olle
12:19:48, 2008-06-23
http://noposo.blogg.se/

Jag provade opera 9.50 och det var verkligen ingen skillnad från 9.27. I nya firefox kände man däremot skillnad. Snabbt från start och med lite tweakande ännu snabbare.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0