Opera (igen igen)

Eftersom författarna av publishme.se (dvs www.blogg.se) inte vill ordna sina javascript hittade jag ett som fullständigt maskerar Opera att identifieras som Firefox eller Internet Explorer. Nu tror publishme att jag använder Firefox och woilá, text-editorn fungerar. Suck, men ändå en väg förbi.

 

HÄR är scriptet i fråga. 


ullrika
21:00:07, 2008-06-29

Du pratar latin. Jag pratar inte latin. Ju mer du pratar ju mer säker blir jag: Jag kommer fortsätta surfa i Firefox. Det förstår jag inte heller, men jag vet att det funkar.



Det är som med grammatik. Ju mer du kan ju svårare blir det.



Suck.

Markus
01:34:22, 2008-06-30
http://supermumin.net/

Hade inte Opera den featen original? Jag hade för mig att det var en av grejerna jag gillade med Opera (ja, jag gillar Opera, gillar bara FF mer ;).

Otto
10:09:01, 2008-06-30
http://ottoman.blogg.se/

Markus: jo, fram till 9.27 hade den "Mask as FF/IE", men av någon anledning (kompabilitet?) tog de bort det och sparade bara "Identify as FF/IE". Identify ändrar bara på ytligt plan... det här scriptet ändrar allt som hör Opera/FF/IE till, vilket inte ens Opera gjorde förut :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0