Lukta illa

Vid vilken ålder börjar man lukta illa? Händer det övernatt eller är det en långtgående process? Är det någon form av degradering ju äldre man blir? 

 

En gubbe hasade fram med rullatorn till disken idag. Stanken var omänsklig. Jag övervägde att trycka på polislarmet, men innan jag hann hade han öppnat munnen och jag blev stel. Mina sinnen fungerade inte. Jag tog långsamt ett steg tillbaka och från gubben hördes ett väsande ljud, det verkade vara ord. Jag hörde ingenting. Jag vågade inte fråga vad han ville, varje sekund var dyrbar. Instängd bakom en disk trevade jag efter telefonen, gubben väste vidare. På något sätt hade jag snappat upp att han ville ha lampor och inte kunde ta sig ner. Jag ringde arbetsledaren och på tryggt avstånd försäkrade gubben om att de skulle vara här vid disken om femton minuter. Gubben försökte säga någonting, men gav sig sedan iväg. Mitt pass var slut efter fem och gubben såg jag inte mer.

 

 

Visst, alla gamla luktar inte illa, men en handfull luktar så jävligt att de väger upp för alla andra som luktar gott eller ingenting. Är det oundvikligt för eller går det att göra någonting åt? Slutar man använda tvål över sextio? Vatten?

 

Old


Bitte
09:43:57, 2008-03-02

En del tragiska människor använder varken vatten eller tvål, oavsett ålder.Stanken är vidrig och stannar kvar i näsan. Dessutom har de oftast mycket pengar gömda i madrassen!

Åsa
10:36:52, 2008-03-02

Hahahahahaha... Härligt med en sån utförlig beskrivning... Jag fick mig iaf ett gott skratt så här på en söndagsförmiddag...

Kram kram


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0