Laktos

I förrförrgår åt och drack jag mycket mjölkprodukter, dagen efter var jag kass i magen. Inte så kass att jag inte kunde jobba, men tillräckligt för att mitt förhållande skulle vara hotat. Jag har även tidigare kopplat ihop mängden mjölkprodukter och frekvens av toalettbesök, men aldrig riktigt orkat undersöka det mer.

 

Igår tog jag tag i saken och köpte låglaktosmjölk och -filmölk. Tänkte använda det ett par dagar och sedan dra i mig en liter vanlig mjölk och testa hur det blir. Kanske toppar med lite filmjölk och en Herrgård. Om E spenderar dagen efter experimentet ensam på stan vet jag att jag är laktosintolerant, om hon vågar vara hemma vet jag att magens stundtala uppror beror på någonting annat.

 

Låglaktos


iia
09:36:28, 2008-05-22
http://anderssonsofia.blogg.se

Köp inte arlas laktosfria, den smakar skit.
Valio har jätte stort sortiment laktosfritt & Det smakar precis som vanligt :)
Lycka till!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0