Mammavatten

Jag vill göra alla vänner uppmärksamma på att Clas nu säljer behållare för Mammavatten. Tyvärr kallas de inte Mammavattenbehållare, utan Vattenflaska med kylblock, men alla förstår nog ändå. Söker man på "mammavatten" på deras hemsida kommer rätt produkt upp. Typ. Snart i alla fall. Jag tänkte dra i mina tåtar! 

 

Vad mammavatten är? Det vet ni väl? Sånt där vatten mammor gör inför badturen. Alltså en halvfylld vattenflaska som får ligga i frysen ett par timmar. Klockrent! Verkar vara standard i nio av tio familjer, så det är underligt att det inte finns något ord för det än. Mammavatten, lägg det på minnet, it coming for you! 

 

Mammavatten


Åsa
21:13:59, 2008-05-23
http://www.WiLa75.blogg.se

Fasiken va bra! Jag som snart är 2-barns mamma kanske ska investera i två stycken då! ;-)

Hoppas kinamaten var smarrig...

Nu blir det sängen med en stooooor förhoppning om att bebisen vill kika ut snart!!

Kram Åsa

Sofie
22:18:56, 2008-05-23

Mammavatten... aldrig hört. Annars håller jag med om att det är så det brukar gå till, är jättebra ju då man får kallt vatten betydligt mycket längre! Frågan är varför det behövs en särskild flaska? Fungerar alldeles utmärkt med en vanlig pet... =)

mamma
10:36:21, 2008-05-24

Trots att jag i allra högsta grad är mamma, så har jag aldrig lagt en vattenflaska i frysen. Har jag missat nåt?

Otto
18:17:04, 2008-05-24
http://ottoman.blogg.se

Mamma: nej, du är ju undantaget från hundraprocentsregeln... :) Men minns du inte att Kerstin hade sånt till Vinön?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0