Weeeeeowiieooooeeoo (larmet går!)

Helvetes i alla jävlars helvete, det är inte sant - jag ska på arbetsintervju! En RIKTIG arbetsintervju! Kanske är mina fyra år på universitet inte bortkastade ändå, kanske får jag arbeta med det jag utbildat mig till, kanske är jag inte sämst, kanske är jag rent av bäst. 

 

För ett par månader sedan (en? två?) sökte jag ett jobb över mina kvalifikationer bara för att, vilket jag såklart inte fick. Idag ringde de ändå och ville ha mig till intervju för ett annat, till synes perfekt jobb som kontrollant av EU-stöd av kulturmarker! Det låter avancerat, men handlade enligt henne (3min samtal) om att åka ut till gårdar som har EU-stöd och kontrollera så att marken verkligen finns och att den är så stor som de får stöd för. 

 

Å helvete vad tråkigt det lät här.

 

Men skit samma, det är ju lite åt den riktning jag utbildat mig till. Det låter i mina öron som en helt fantastisk lösning på resor (kan knappt sitta still mer än fem minuter), personkontakt och diktatur. Och så en släng biologi i det, men erfarenhet och fältjobb! Fockin' wonderful! 

 

Nu tar jag ut händelserna i förskott, speciellt med tanke på att jag tydligen skrev att jag har examen men ännu inte (FY MIG) tagit ut den än. Alla kurser och sånt är klara, men själva examen finns inte på papper så att säga. Men det vore väl själva fan om de brydde sig så mycket om det! Ska skriva på/i alla papper i kväll och skicka in, problemet är bara att det tar typ en-två månader innan segasarna på skolan bemödat sig att kolla igenom och skicka ut beviset. 

 

Varför är jag så seg?

 


Emelie
16:47:47, 2008-05-22
http://emeliestankar.blogg.se

weeeii! grattis! och jag tycker inte att det låter tråkigt alls. massa med natur och roliga ehm, djur :). och yvig? haha, vaddå yvig? blir mer bilder från idag när mobilen laddat, har en förmåga att prata lite för många timmar så jag måste ladda den cirkus 2 ggr om dagen + hela natten :p.

iia
17:18:45, 2008-05-22
http://anderssonsofia.blogg.se

Precis! Ingenting att rekomendera!
Är du en kaffe drickare? Sluta upp med det och se om de blir bättre. Ryktena säger att de ska sätta stopp för det onda.
Jag hoppas det löser sig hursom, magen är aldrig kul att ha problem med!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0