Crash

Hur som helst tittade jag nyss klart på Crash. Och innan Robban flamear (bra ord) mig för att jag är så helvetiskt seg (fick den för kanske två år sedan) måste jag till mitt försvar säga att den var bra. Vad det är för försvar har jag ingen aning om, men den var riktigt bra.

 

Handlar om ett gäng olika berättelser som vävs ihop av rasism och förutfattade meningar kring allt och alla. Något för enkel för min smak, lite för rättfram, men fin och med bra budskap och en miljard gånger bättre än gemene hollywoodproduktion. Står och väger med betyg, men den får 8/10. Eller 4/5 med mitt nya betygssystem. Ett måstese (nytt ord)!

 


Emelie
23:47:30, 2008-11-10
http://emeliestankar.blogg.se/

den är ju skitbra!

Robban
08:52:28, 2008-11-11

Äntligen! Du är så helvetisk seg! Med tanke på måstese - en måstese kanske?

G
20:35:34, 2008-11-11

Kom in i matchen... gaaaaaammal

ullisen
23:28:49, 2008-11-13
http://akirllu.blogg.se/

är det den med hon miss secret agent-tjejen?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0