För mycket tid vid datorn

Vet inte om jag redan skrivit det, men kom att tänka på det då Emelie tryckte ctrl+s när hon bloggade för att "spara", ett kortkommando man vanligtvis använder i tex Word. Exjobb kan hon skylla på, men jag får nog luta mig tillbaka på förvirring.

 

För ett tag sedan skulle jag visa E någonting på skrivbordet (det riktiga) nedanför skärmen. Efter någon timme framför datorn trodde jag i min vilsenhet att muspekaren var min förlängda arm. Efter tre-fyra försök att förgäves peka ner på pappret kom jag på mitt misstag... Eller den där gången en fluga satt på ovansidan av skärmen. Viftade till med musen, men pekaren kom aldrig fram . Den liksom stannade vid kanten på skärmen. Underligt tyckte jag innan jag skämdes för mig själv.

 

Några egna erfarenheter?



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0