Galvanisk avskiljare

Köpte mig en galvanisk avskiljare igår. Kan knappt stava till det, jag har en. Den tar bort brus i stereoanläggningen genom att skilja jorden i antennsladden från jorden i TVn. Förstår inte alls vad jag skriver och förstår knappt hur den kan påverka brummet i stereoanläggningen (som är kopplad till TVn via scart och till datorn via RCA), men det gör den. Någon som vill förklara? Lyssnade jag på aux (från datorn) brummade det larspetter i högtalarna, drog jag då ur sladden till TVn slutade det brumma. På något sätt blev väl lägenhetens jordning strömförande. Eller nåt.

 

I år är jag för övrigt riktigt julig. Vill ha hela lägenheten mysigt vintrig och fluffigt ombonad. Köpte nejlikor och apelsiner för att förstärka känslan, snart saknas det bara snö. När kommer det?

 

 


Robban
22:06:21, 2008-11-16

Är du inte väl tidig med julen? Man drar väl fram staken första advent och resten dan innan julafton? Orka jul...

Emelie
23:41:25, 2008-11-16
http://emeliestankar.blogg.se/

hej, jo, jag vet, ska försöka få lise att göra den ljusare. snyggt med svart, men ja, kanske lite depp. funderar på om det ska få vara vitt. men samtidigt är det lite tråkigt :/. jag är dålig på sånt där. bad i stort lise om något enkelt i svart, rött, mörklila typ.



och snö finns här i norrland. massa med snö. massa med halka och massa med skitjobbigt att gå hem från krogen full =).



du, visst jobbar flickvännen i lkpg? eller har jag missuppfattat det? om det stämmer, hur funkar det att pendla mellan?

Otto
11:10:33, 2008-11-17
http://ottoman.blogg.se/

Tidig med julen? Nej vafan! I år skulle jag nog kunnat börja i juli-augustiskiftet. Glögg i mängder har jag också, liksom pepparkakor och must. Mumsfilibabba! :)

ullrika
22:45:57, 2008-11-19

wuff? panellängder? nejlikor? jisses. :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0