Kunder #131

... mer kundhistorier var det ja... jag har en oändlig uppsjö, så det kanske skulle bli ett återkommande tema? Följande hände hur som helst inte mig, men en arbetskamrat.

 

Klockan var tio och skulle öppna. Min kamrat öppnade gallret och en äldre man kommer fram medan gallret fortfarande åker upp, pekar på en skylt vi ställt in under natten och säger "Men vadå? Var är ingången?". På skylten finns en gigantisk pil, som nu pekar mot butiksväggen, och texten "INGÅNG". Mannen tittar sig förvånat omkring och vet inte var han ska. Min kamrat: "Ja, alltså jag öppnar ju nu. Du är i butiken". Mannen: "Men pilen då?". Min kamrat: "... ja, men alltså jag öppnar ju nu... skylten ska jag ju liksom ställa ut". Mannen, fortfarande förvånad, söker med blicken efter den "riktiga" ingången - men stannar lyckligtvis kvar. 

 

Ibland undrar man hur vissa folk kan komma ihåg att andas...

 

-------------

 

Lite te nu kanske? PGs som alltid! Imorrn får vi se vad som händer, kanske en tur ut i skog och mark? Trotsa stormen som tydligen kommer in imorrn? Mysigt när det blåser, men tydligen kommer snön på måndag och skogsturerna är ett halvt minne blott, så man måste ju passa på. Kanske Ågelsjön igen?

 

 


ullrika
00:41:11, 2008-11-24
http://akirllu.blogg.se/

mermer!


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0