Sjömansbiff

Min livs första sjömansbiff står i ugnen. Måste verkligen köpa på mig en vidare kastrull så att man får plats med lite större kok...

 

När vi ändå pratar om man kan jag tipsa om ytterligare en basvara till sallad, kyckling, bönor, whatever: röd quinoa. Ser ut som små frön (och det är de också) som man kokar i 12-15min tills de "kläcks". Fruktansvärt gott, fruktansvärt fräsht och fruktansvärt enkelt. Testa det nästa gång ni gör sallad med ruccola, tomat, rödlök, bacon/kyckling/soyabönor, parmesan och fråga er varför ni aldrig ätit det tidigare!

 

O sen måste jag slå ytterligare ett slag för gjutjärnsstekpannan - vilken grej! KÖP!

 

Röd quinoa

Quinoa


ullrika
21:30:28, 2008-11-20
http://akirllu.blogg.se/

dom där logiska bönorna ska testas! eller vad de nu är för nåt?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0