Födelsedag!

Igår fyllde jag år, 50/2 som bror så gärna påpekar trots att han själv är äldre. Fick en massa kul och fint! En mycket efterlängtad gjutjärnsstekpanna(!), presentkort på Naturkompaniet, fillingar, tumstock (av Ruff) och en påse Polly. Bror ska bjuda på ett "äventyr" i Marocko också, vad det blir får jag bestämma. Det lutar nog åt dykning i alla fall, men han tyckte såklart bungyjump i gummisnoddar eller fallskärmshopp utan fallskärm.

 

Ett extremäventyr på vägen hem också. Stannade till i Vingåker och handlade ett par jeans, och efter det höll det på att gå åt pipan. Jag har aldrig i h e l a mitt liv varit med om något liknande extremväder. Det började som regn och åska (trots att termometern i bilen visade på 8 grader "varmt"), men övergick snabbt i EXTREMT mycket nederbörd av ALLA kalibrar. Det regnade satansihelvete så mycket, samtidigt som det haglade så att jag blev orolig för lacken/fönstrena. Dessutom SNÖADE det på samma gång som det åskade! Körde, tillsammans med all annan trafik, fram i 30km/h på 100km/v-sträcka, men gled fortfarande till höger och vänster pga mina 40cm breda sommardäck som knappt har något spår. Hittade en parkeringslucka på vägen och stannade till slut, helt skakis av att inte se någonting öht och nästan ligga i vajerräckena hela tiden.

 

Nära döden - nja, men satans så obehagligt. Skönt att vara hemma vill jag lova! En halvmil utanför regn/åska/snö/hagel var det sol och helt torrt. Gud? 


mamma
22:59:47, 2008-10-03

Vad läskigt! Ännu konstigare är att jag var med om någonting liknande på EXAKT samma ställe i somras! Stannade till slut alldeles skakis och väntade ut eländet. Magnetfält eller vad?

ullrika
22:58:46, 2008-10-06
http://akirllu.blogg.se/

grattis som tüsan!

Gustav
20:10:17, 2008-10-22

Äventyr var det inte utan något extremt.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0