Is

Fick skrapa rutan efter jobbet idag. Inte för att jag tar bilen till jobbet som ligger 7min promenadväg från ytterdörren, men skulle iväg lite efteråt. Som tur är har jag en sk. bensinvärmare i bilen. En liten apparat som bränner lite bensin på tidsbeställning och skickar in varmluften i kupén. Nog rätt skönt såhär på vintern... problemet är väl bara att jag aldrig vet när jag ska iväg och därför aldrig kan ställa in timern förrän jag sitter i. Idag blev det alltså skrapan. Nog det tråkigaste man kan göra efter att vakna på morgonen. 

 

Ska slänga på vinterdäcken imorrn är det tänkt. Vill ogärna kasa runt med bakhjulsdrift utan rejäla däck. Inte för att jag inte gjort det de senaste fem åren, då dessutom i en liiiten ljusblå (viktigt) Volvo, med ORGINALDÄCK från -84, men ändå.

 

Höll förresten på att klippa en lyktstolpe förut. Inte p.g.a. is eller snö, utan av löv. Gjorde en u-sväng i lite för hastighet och framänden ville inte fortsätta runt. Framför var en lyktsolpe som ville skaka hand. Som tur är ville min arga bil någonting annorlunda och sa ifrån. Lite pulshöjande, trots att det gick i 10km/h och krocken troligtvis inte skulle slutat i någontin annat än en bitchslap.

 

Hej så länge!


em
10:13:31, 2008-10-30
http://emeliestankar.blogg.se/

men jag försöker ta kort för att lägga upp. men kommer aldrig ihåg det sen. är verkligen askass på det där. varav alla mobilrens. och en apskrattande Emelie kan vara svår att få med på bild. ska kika igenom Nicos från helgen och lägga upp några fler. kanske iaf ler & ser trevlig ut på några av dom. och katten, ja, han har en helt egen stil :p.

ullrika
22:23:09, 2008-11-01
http://akirllu.blogg.se/

dessutom är det vansinnigt pinsamt att småkrocka sådär..

ullrika
20:05:56, 2008-11-03

har du åkt i diket nu?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0