Stress

Vissa personer säckar ihop, andra blir långtidssjukskrivna. Jag får sår i munnen och spänningshuvudvärk som kulminerar i migrän. Ni tror säkert att afte varken är ett ord eller någonting som kan orsakas av stress, men så är det. Det kan liknas vid blåsor i munnen som egenligen inte är blåsor, utan små öppna runda sår som stör och gör livet jävligt en vecka innan de huxflux försvinner. Lindras med bedövningssalva, men går inte att behandla utan bara vänta ut. Alla har säkert haft det någon gång utan att veta om vad det varit, men vissa har det fler gånger än andra. Tillräckligt ofta för att koppla ihop det med stress. Jag har haft två den här veckan. Och sen spänningshuvudvärken som slagit till var och varannan dag. Treo och Ipren varvat, mums för magen. Och precis när en arbetsdag avslutats blixtrar det framför ögonen och migränen ligger 35-40min bort. 

 

Men men, man kanske ska vara nöjd ändå. Nu var det ett bra jäkla tag sedan det blommade ut. Flera månader sedan faktiskt. Sådär lång tid att jag faktiskt funderat på om det helt gått över och om man ska ta mod till sig att hänga av sig tabletterna som alltid annars hänger på nyckelknippan. Men det har det inte blivit gjort och tacksam ska man väl vara för det.


m
10:02:24, 2008-09-02

Fiskmåsen stjäl en påse godis.....jag åt ute igår, en trut stal mitt hårdkokta ägg och svalde det helt, med skal!

ullrika
12:35:23, 2008-09-02
http://akirllu.blogg.se/

gör dig inte av med några nyckelknippspiller. det är då du kommer behöva dom. garanterat. och desperat.



stackars.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0