Lögnare

Kund kommer fram med en mobiltelefon utan förpackning till min kamrat för återköp. 

 

- Tyvärr gäller öppet köp endast med komplett produkt, vilket innefattar förpackning

Kund: Men jag fick ju ingen!

- Vi kan inte sälja telefoner utan förpackning...

Kund: Men jag fick ju ingen!

- Men vi kan liksom inte ens sälja utan förpackning... Det är ottoman som står som kassör, vi frågar honom. Ottoman, sålde du en mobiltelefon utan förpackning förra veckan?

- Nej, det gjorde jag inte

Kund: Det gjorde du visst!

- Nej, det gjorde jag inte. Jag kan omöjligen göra det. 

Kund: Men du stog ju här och sålde en!

- Nej, det är en omöjlighet... Det fungerar inte så. Det är liksom fysiskt omöjlig för mig att sälja en mobiltelefon utan förpackning

Kund: Du står ju och ljuger! 

- Nej, det gör jag inte. Jag vill ogärna kalla dig lögnare, men det är en omöjlighet. Det finns inte heller i våra rutiner att man kan göra så

Kund: Passa dig du, jag har varit polis


Emelie
23:21:36, 2009-04-08
http://emeliestankar.blogg.se/

hah, bra med "har varit" =).

ullisar
00:52:42, 2009-04-09

du ljuger säkert. apselut. sicket rikspucko. och tack för att du delade med dig!



har du kollat eminenta kunden-har-inte-alltid-rätt-sajten? fantastisk läsning!! kanske kan du bidra med nåt?

Robban
13:31:33, 2009-04-09

Klassiker. Älskar när folk påstår att man ljuger... "Har varit" polis är fint. Jag ska börja köra med "är" snart :)

ullrika
23:48:59, 2009-04-14
http://akirllu.blogg.se/

fan. jag missade "har varit polis". skäms.

ullisar
00:43:53, 2009-04-21
http://ullrika.se

berättade den här i bilpoolen i helgen å gissa min dojja om vi skrattade så jag höll på att köra av vägen!

Uggl
17:56:11, 2009-05-24

Hur slutade det?;)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0