Börjar närma sig slutet

för mig här i Norrköping. Imorrn lastas så mycket som möjligt in i bilen, innan det ska jag hjälpa till att rensa upp lite. Välte badkaret idag och rengjorde under. Fy fan säger jag bara. Ett års hud- och hårrester som blötts upp två gånger per dag. Tog slangen och bara spolade. Gnuggade lite och spolade mer. Fixade även avloppen när jag ändå var på gång. Allt för att underlätta nästa lördag då flyttlasset går. Fönstrena putsades också idag och i veckan får E ta hand om resterande packning. För att vara lite sexistisk står jag för mansgörat (skruva ner hyllor, isär säng och bord, tömma förråd och gnugga spis) medan E fixar med allt annat i veckan.

Hörde tidigare i veckan att snöstorm väntas imorrn. "Två decimeter snö kan väntas i mellansverige". Perfekt! Men det går säkert bra.

Nej nu är det dags för smootie. Citronyoghurt, bjönbär och banan - mums! 

 


G
19:44:30, 2009-02-24

Härligt... på tal om smootie. Jag kör denna på mornarna. Youghurt, 1 banan, blåbärnssoppa, frysta bär. Mixar och häller sen i havregryn (fullkorn). Blir minst 2st stora glas och nån macka. Sen står man sig. Prova den så kanske du blir lika stor och stark som jag.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0