Hjälp

Nyss hemkommen från Örebro. Byte från höst till vinter och nu höst igen. I morse var det -11C och 15-20cm snö, här är det barmark. Inte ens blött!

 

Men men, vi har stått i och behöver tankehjälp. Eller nej, det behöver vi väl inte - det är ju inte så direkt att vi lyder något råd vi får här, men skriva kan man ändå. Troligtvis får vi en nyrenoverad tvåa som vi i morse fick bestämma golv och tapeter till - om vi får och vill ha den. Två små problem med lägenheten är att (1) den ligger på "fel sida" stan, men nära ändå (7-9min cykelväg till centrumcentrum) och (2) det går en väg precis bredvid, även om denna inte hördes påtagligt. Vi får reda på om vi får lägenheten på måndag. 

 

Och sen har vi två lägenheter i samma område (nästan identiska) där vi står på kö - sjätte resp. fjärde plats. Dessa två ligger som sagt i rätt område, men är såklart mer populära pga låg hyra och... ja, vet inte riktigt. Men området är hyfsat populärt, trots att miljarder lägenheter runtomkring ser likadana ut. Om vi får någon av dessa vet vi inte förrän nästa onsdag resp. nästa måndag (alltså "långt" framöver). Ingenting negativt med dessa lägenheter.

 

Vad ska man göra? Välja lägenheten som ligger på "fel sida" stan eller chansa hej vilt på att man får någon av de två andra? Hjälp! Nödlösningen är annars att ta en skitlägenhet och flytta snarast möjligt igen, men då utan tidspress... 

 

Mamma behöver inte svara!


Emelie
18:59:33, 2009-02-14

men vaddå. behöver ni svara på måndag då? kan ni inte sega ut på att bestämma er om den tills ni får reda på någon av de andra? eller typ gå med en smörgårstårta till dom som har dom bra lägenheterna och be dom snabba på lite?! annars skulle jag personligen vänta. men det är ju jag. och jag är lite knäpp.

ullrika
22:07:30, 2009-02-15
http://akirllu.blogg.se/

jag är sån som fegar så jag röstar på fel lägenhet. eller en skitlägenhet om ni kan få tag på en sån?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0