Uppdatering

Skrev förut att jag lägger mig under västhagabron och sanningen är inte långt borta. I morse ringde jag bostadsbolaget och frågade hur det hade gått med lägenheten och fick svaret "grattis, du har fått den". "Trevligt" hann jag tänka innan de la till "Nu ska du bara skicka in anställningsbevis eller annat som styrker inkomst de närmaste sex månaderna". Svarade att jag har ett kortare vik som påbörjas nästa vecka, men att det inte finns kontrakt för längre än så. Inte skrivet i alla fall, men att jag blivit garanterad i stort sätt mer än heltid efteråt. Förklarade även att jag kommer få studiebidrag i sommar, har en hel del undanstoppat samt har flertalet som gärna ställer upp som borgenär - situationen är ju inte mer än byråkrati. Men icke, jag är tvungen att ha en inkomst fastställd i sex månader framöver. "Får du studiebidrag skickar du in det också", men hur ska det gå till med exjobb och dess obestämda tider? Varför godkänner de inte borgenär? Eller att jag kan betala de där sex månaderna i förskott? Fick till slut till att om arbetsgivaren förklarar läget så kanske det går ändå. Detta innan onsdag. Idag är det mångag. Inte ok. Jobbet ska skicka ett brev hit till imorrn och jag passar vidare till bostadsbolaget med ett brev som förklarar planerna med sommarens exjobb (mer om det senare), jobb, sambo och två inkomster. Får vi inte lägenheten är det hyfsat kört. Allt hänger på att brevet från arbetsgivaren övertygar tillräckligt. 

 

Orka radbryta. 


bruttan
17:55:17, 2009-02-16

Äh, det kommer att fixa sig. De kör en kredit och ser att du skött dig så är det nog ok.

Kan du inte be om att de faxar dig, eller nåt?

ullrika
21:46:29, 2009-02-16

håller med bruttan.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0