Adam, synonymt med...?

Håller på och säljer lite på blocket inför flytt. Har tröttnat på att lägga ut nummer, så jag skriver att de ska maila och att jag sedan hör jag av mig om budet är aktuellt. Fick nyss ett mail från pseudonymen "Adam" där det redan där kändes fel. Missförstå mig rätt nu, inte fel som i fel, utan fel som i lögn. Och visst fan började hans mailadress på "Maitar". Erinrade (bra ord) mig om tidigare försäljningar och även då har nysvenskar/invandrare (vilket är det korrekta ordet nu för tiden?) kallat sig just Adam. Är det för att det är alfabetets första killnamn? Eller finns det en form av namnet Adam som fungerar även nere på kontinenten? Känner de igen det? Eller låter det bara "lagom svenskt"? Skulle jag åka till Turkiet vet jag i alla fall vilken pseudonym jag skulle ta, men kanske är det lika genomskinligt där som Adam är här. 


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0