En till möjlighet

Satt så här på kvällskvisten (varför heter det så?) och surfade bostad. Kom in på Hemnet och fick upp ögonen för en helt annan möjlighet - nybyggd bostadsrätt. Vi har faktiskt råd med det. Med råge. Det hade jag aldrig trott. Om jag får mitt efterlängtade jobb alltså, i så fall är det inga som helst problem. Med jobbet borde vi dessutom få det lån vi behöver, även om jag står ensam som låntagare. Utan det tilltänkta jobbet är det väl en chansartad affär, men med jobbet i ryggen och en tillsvidareanställning med lägsta lön är det inga som helst problem. Med rätt god marginal till smärtgräns dessutom, detta inkl. fem års bindningstid (eller vad som nu än blir bäst) på bostadslån och avgift som täcker in värme, vatten och avlopp. En ny möjlighet således. En möjlighet vi aldrig ens tänkt på, inte trott varit möjlig. "Inflytt våren 2009" är kanske lite väl vagt, men det brukar ju alltid ordna sig. 

 

Hoppas att de hör av sig från huvudkontoret på onsdag, annars måste jag ta tag i det själv. Vet inte direkt vad ett samtal från mig skulle kunna leda till, men det vore skönt att få ett svar. Oavsett vilket svaret än är. "Ja, du får jobbet, "Nej, tyvärr inte", "Vi har inte bestämt oss än", "Jag vet ingenting".

 

Intressant att få välja inredning själv... golv, väggar, badrum, färger och material. Fastnade totalt i den webbaserade virtuella bostaden och klickade frenetiskt runt bland kulörer, bänkmaterial, golvtyper och fondväggar innan jag till slut var tvungen att stänga ner med risk för svimning. 


ullrika
22:35:44, 2009-01-05
http://akirllu.blogg.se/

shit va spännande!!

berätta mer?


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0