Livet

Ja, det händer inte så där överdrivet mycket. Tror inte att jobbet vill ha mig längre efter jag lät meddela att den 23e feb. börjar jag i Örebro. De ringer inte in mig och utan fast schema är det inte så mycket att göra. Men men, vi överlever. Regn ute också, så man kan ju inte direkt ta sig promenader utan att bli dyngsur och frysa ihjäl.

 

Vi har bestämt oss för en ny säng ändå, men troligtvis utan gavel eftersom jag är lite sugen på att göra en egen. Den här ska alltså också ut på Blocket. Rätt "intressant" storlek (140cm) och i juste skick, så man kanske får 1500 för den ändå - förutsatt att man öht blir av med den. Flytten blir mer praktisk också, det kan bli sjukt svårt att få med sig stora soffan och säng i ett släp - speciellt eftersom femtioelva flyttlådor och andra möbler ska samsas också.

 

Men lägenhet ja, det går segt. Har skickat intresseanmälan till alla stora bolag, kikar på blocket varannan timme (på riktigt) och anmält intresse på det kommunala bolaget med köpoäng. Tybble verkar vara ett rätt hett alternativ där vi faktiskt har en ärlig chans genom kö, även om Öster lockar mer.

 

Teliareklamen gick precis. Skrattar högt varje gång :) Killen som nyss flyttat hemifrån och ska ha inflyttningsfest utan TV, internet eller musik - eller visst ja, har har ju en låt. Småfnissar fortfarande :)

 

Tja, vad har dagen i sitt sköte? Regn och kallt bådar inte gott... blä. 



Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0