Demens

Var alltså iväg i Linköping idag. Släppte av E till intervju (som gick helt strålande), tog en promenad och åt glass, sen bar det iväg till Ikea. Gick rakt in till resturangen och handlade köttbullar. Betalade 57kr för båda två, what? Tittade på kvittot och såg att det kostade 16kr styck under den timme vi var där. Trevligt!

 

Fulla av självförtroende stegade vi in i varuhuset och bestämde oss för lite möbler. Ja, vi blev Ikea-freaks den här gången också. Ett soffbord, en tv-bänk, en skrivbordslampa, ett par handukar och lite annan skit. Ringde R och pratade lite, varpå vi avslutade med att "Nu är väl båda möblerna repiga" "Ja, alltid är det något! *skratt*". 

 

Med dessa ord slängde jag upp en filt att montera på och skruvade händigt ihop soffbordet på ett par minuter - strålande! Med ännu mer självförtroende kastade jag mig över tv-bordet. Inga repor, skönt. Skruvade en del och kom till punkt 6. What? Var är den delen? Ett 120cm långt hyllplan var försvunnet. Jag trodde att jag fått av en släng demens och rådfrågade E, men hon hade också drabbats. Vart var skivan? Tittade mer i manualen och hoppsan, var fan är det DÄR hyllplanet på 120cm? Nu var alltså två jävligt stora plankor borta, men var? Så stor är ju inte lägenheten.

 

Surfade in på Ikeas hemsida och skulle ringa kundservice, som stängt för 5min sedan. Suck. Kollade infon på hemsidan där det stod "2 antal kolli". Vi hade alltså missat ett paket, men hur? Det låg bara ett på lagret! Vidare stod det "Förpackningsmått och vikt: 58kg, höjd 19cm, antal 1". Det verkar som att de ska vara förpackade/ihopslagna, men att så inte var fallet på den pall vi plockade den ifrån. MEGASUCK. Det är ju inte direkt gåavstånd till Ikea heller...

 

Ringer imorrn och är jobbig kund. Förhoppningsvis ska de vara sammanslagna och då får de banne mig leverera också! 

 



Robban
23:15:58, 2008-05-05
http://ostbage.blogg.se

Som sagt, det är alltid nåt... Var nu sur kund. Det där kommer du nog inte få igenom :)


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0