Fredag (right?)

Robban klagade på att bloggen innehåller för lite personligt, att det kändes som att läsa ett nummer av Pc Hemma, men nu blir det ändring på det. Jag kommer fortfarande att posta sköna program och nyttiga tips till dem, men ska även få in lite mer personligt mellan dessa poster. Jag var tvungen att få ur mig Opera-frustrationen på en gång bara och PSCS3 släpptes igår så då faller det sig naturligt att ta med det. Det är stressigt värre att starta blogg, huma.

Så idag är det fredag. Jag vaknar som vanligt nu för tiden innan nio och har så ont i kroppen att jag måste gå upp. Extremt jäkla skönt att ha fått in en bra morgonrutin, dagen blir liksom så mycket längre. Går trött och lägger mig vid midnatt och får mellan sju och åtta timmars sömn, perfekt.
   I vanliga fall går jag till skolan till nio och sätter mig i labbet, men nu har jag bestämt mig för att vara hemma och jobba på skrivandet. Det går segt värre faktiskt. Vardagsengelska behandlar jag i skrift utan några större problem, men nu ska termen torrt som fnöske tas till sin extrem och jag måste skriva på ett helt annat sätt, även om jag tror att det skulle vara nästan lika svårt på svenska. Det låter väl kanske lite nördigt, men jag skriver om vad som händer med rötter under förhöjd koldioxidhalt (som vi ju kan vänta oss i framtiden) och vad det innebär för klimatet. Det låter underligare än vad det är, men det har med kol och klimatförändringar att göra (för att göra det enkelt :) )

Nu ska jag duscha lite och sedan skriva. Kanske...

Robban
12:56:10, 2007-04-20
http://ostbage.blogg.se

Sådär ja! Du har ett eget liv nu! ;) Gött! Jag ska försöka masa mig upp på mornarna lite tidigare, men det känns hårt när man sitter upppe på nätterna.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0