IQ-test

Säger som Robban när han skrev om det - hur tillförlitligt är det? Egentligen? Visst, jag är inte dum eller nåt, men anser mig knappast smartare än 94% av befolkningen. Lite underligt är det ändå att jag fick nästan samma resultat på det här testet som på andra test jag gjort förr. Eller nja, på någon amerikansk sida fick jag 133 eller nåt, men det är väl knappast troligt. Säkert bara för att "dra folk" från forum och sånt, men på en del andra pendlas det mellan 120 och 127 eller nåt sånt. Och nu träffade jag mitt i. 122.8 på ordtest och 126.2 på "performance" (vilket jag antar är logik, minne och matematik). Även om kanske inte siffrorna stämmer stämmer nog skillnaden rätt bra. Lite duktigare på logik än språk.

Visst ja, 124 totalt. Kan härmed titulera mig smartare än 94% av befolkningen :)

Testet på Illustrerad Vetenskap

Såg nu att MENSA har ett liknande test, kanske orkar med den imorrn. Det förra MENSA-testet var bara massa prickar som for omkring på ett 5x5-bräde. Jäkligt... tja, simpelt faktiskt, men nu verkar det vara gjort ordentligt med figurer. 20 frågor bara, så det ska man väl orka med.

Men inte nu.

Vad får du för poäng?

mamma
10:22:43, 2007-12-06

Inte lika många som du,men nästan. Äpplet faller inte så långt bort.. osv


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0