Massa lök

Drog in en helvetes massa lök på jobbet idag. Fyra kassor öppna ett par timmar och kö i samtliga. Folk som rev och slet i en. Kaos. Mayhem. Men kul! Blir lite tradigt att få samma frågor hela tiden bara. "Har ni sånna hära boklampor?" "USB-minne, var har ni det? Finns det bara 4GB?" "Vilken transformator ska jag ha till den här?" "Jag var inne igår och köpte den här, kom hem och märkte att det blev fel. Kan jag byta?" "Lampor, var har ni det?"

Gah!

Höll på att få hjärtinfarkt innan jag redde ut en sak jag sagt också. En kille frågade om det var någon fara med att ha en transformator som levererar max 1.5A till en pryl som ibland kanske kräver 2-3A. Jag var övertygad om att det inte gjorde någonting, det enda som skulle hända var att apparaten kanske inte fungerade, men inget annat skulle hända. Transormatorn skulle begränsa, prylen inte fungera. Han tackade för sig och gick iväg. Tänkte på det under tiden jag hade en ny kund och nästan dog inombords när tanken kom fram - transformatorn börjar faktiskt brinna. Framför mig såg jag en barnfamilj i lågor och en stämningsansökan på mitt bord. Avslutade samtalet lite snabbt och rusade ut i butiken. Hittade efter lite virrvarr som tur var gubben och ursäktade mig. Så, ingen fara skedd, men tänk om jag inte fått tag på honom... även om inte jag har något ansvar, eller om chansen att det skulle hända är minimal skulle jag nog inte sovit så gott inatt.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0