Firefox

Otto is going Foxy. Jodå, det är faktiskt sant. Det känns att hugga en kniv i hjärtat på mig själv, men Opera har lite småproblem med vissa java- och css-scripts. Kanske är det bara att ladda hem en userjs som fix, men det känns osäkert om det skulle fixa allt så jag installerade FF istället.

Vad jag tycker om det än så länge? Inte alls så bra faktiskt. Så in i helvete mycket pysslande för att får det fungerande, d.v.s. få allt så likt Opera som möjligt. Har inte lyckats helt än, men är på väg dit. Man måste installera extensions till varje liten jäkla grej: flytta flikarna till nederkan - tillägg, få universalscroll att fungera - tillägg, få en fungerande sidopanel - tillägg, gestures - tillägg. Alla tillägg måste dessutom tweakas i det oändliga. RSS, IRC, Torrent och allt annat har jag inte ens ork till. Frågar man någon om hjälp får man alltid (alltid) svaret "Det finns i det här tillägget". Sjukt.
Helt otroligt faktiskt att läsaren har blivit så stor med allt detta pyssel. Kommer med största sannolikhet att använda Opera 9 gånger av 10 och FF den där extragången när jag ska blogga eller... ja, typ då. Nu fungerar det iaf, efter ett par dagars letande.


image15

Lajna
08:19:27, 2007-05-12

Halloj! såg ditt inlägg på min blogg nu:) ja på facebook kan man lägga upp en massa bilder som ens vänner kan se, ingen annan. Så man måste registrera sig först. Men gör det! leta upp mig där sen. Sjukt många som är medlemmar i det här i skåne,(lund, hbg) men jag tror på Öret. Hörde att några kanske ska söka jobb snart i södern....?!:)

Robban
11:27:49, 2007-05-12

Firefox är bra just för att du kan confa det precis som du vill... Är man gay och vill använda gestures som du så kan man fixa det. Är man kung som jag och klarar sig utan det så är det utmärkt från början. Sen är det bara att förbättra det vidare :)

Markus
23:37:50, 2007-06-04
http://supermumin.net

Känner mig otroligt skyldig till "det finns i det här tillägget"-svaret ;D


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0