Film igen

Såg den på TV häromdagen, King Arthur från 2004. Just då tyckte jag att den var helt ok, lite väl symfoniig (nytt ord) och klatschig ibland, men helt ok. Skönt "verklighetstrogen" och med fötterna på jorden, men bara slagsmålsscenerna stod ut. Men så har jag märkt att jag sitter och tänker på den hela tiden. Kanske har hjärnan tagit bort det symfoniiga (där kom det igen) och klatschiga, men nu helt plötsligt är den riktigt jäkla bra. Hur bra var den egenligen? Just nu skulle jag nog gett den åtta av tio, men när jag såg den sex, kanske sju.

Hur bra eller dålig den nu än var berikade den min historiekunskap. Nu vet jag vem Merlin, Lancelot och Guinevere var, alltid något. Mads Mikkelsen imponerade som vanligt, men nu helt utan ord. Eller ja, kanske totalt tio.

Tanka

King Arthur


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0