Narnia

Världens längsta titel gör att jag kortar ner rubriken lite till bara Narnia (The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe). Det var alltså dagens film. Riktigt skit tyvärr. Eller egentligen jättebra, men lite svårt att placera den bara. Helt klart en barnhistoria, men knappast en film för barn. Ett enormt episkt slag i slutet av filmen med svärd, blod och borthuggna hästben gör väl att det inte passar sig för de allra minsta, men vaxade plastsvärd, röda pilbågar och magiska droppar av trollslände-"juice" och oändliga vidder med storslagna crescendon (plural av crescendo?) gör att folk över 15 år tröttnar rätt rejält.

Kommer ihåg när jag läste böckerna för säkert tio år sedan. Minns jag rätt läste jag dem två gånger i rad, helt förtrollad. Trodde att jag var den enda som läst serien och fick en smärre chock för något år sedan när den kom på bio. Underligt hur naiv man är.


Markus
01:35:21, 2007-11-19
http://supermumin.net/

Nu känns det snarare som om man är den ende som inte läst den satans serien.


Du skrev
Name
Kom ihåg?

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0